هوزینگ گیربکس لیفان x60 چیست؟

این قطعه یکی از اجزای سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل است. محفظه دنده یک محفظه مکانیکی است که اجزای جعبه دنده را احاطه کرده است. محفظه گیربکس یک پوشش محافظ است که اجزای جعبه دنده را احاطه کرده و حفاظت فیزیکی و پشتیبانی مکانیکی را برای آنها فراهم می کند.

برای خرید لوازم گیربکس اورجینال لیفان x60 می توانید به فروشگاه اینترنتی او ام یدک مراجعه کنید.

وظایف هوزینگ گیربکس:

  • تعدیل و تنظیم دور چرخ ها در زمان دور زدن یا حرکت در میدان ها
  • عملکرد دیفرانسیل به عنوان مرحله نهایی کاهش دنده در خودرو
  • انتقال نیرو و قدرت به چرخ ها
  • انتقال قدرت موتور به چرخ ها

علائم خرابی هوزینگ گیربکس لیفان x60:

1 . روشن شدن چراغ چک:

اولین نشانه در خودرو که نشان می دهد یکی از اجزای درون موتور به خوبی کار نمی‌کند، چراغ چک است. داغی بیش از حد گیربکس به دلیل وجود مشکل در سنسور‌های سرعت، سلونوییدهای گیربکس یا لغزش آن هستند.

2. روغن‌ریزی گیربکس:

روغن گیربکس برای چرب کردن قسمت‌های متحرک در سیستم به کار می رود. همچنین از داغ شدن داخل گیربکس که نتیجه اصطکاک است هم جلوگیری می‌کند. اگر روغن تیره رنگ باشد، باید حتما آن را عوض کنید.

3. تغییر صدای خودرو:

در هنگام رانندگی اگر صداهای غیرعادی میشنوید، یکی از دلایل آن خرابی گیربکس است. در اصطلاح به آن زوزه کشیدن گیربکس می‌گویند.

4. تأخیر در عملکرد گیربکس:

یکی دیگر از مشکلات رایج در جعبه دنده، به‌ وجود آمدن تأخیر موقع تعویض دنده است. اگر شما هنگام تعویض دنده احساس می‌کنید که گیربکس واکنش مطلوب را ندارد، باید بدانید که گیربکس دچار مشکل شده‌است.

5. اختلال در کارکرد کلاچ:

به خوبی کار نکردن کلاچ یکی دیگر از نشانه‌های خرابی گیربکس است.

انواع هوزینگ گیربکس:

محفظه اسپلیت: مانند پوسته گردو است، محفظه به دو قسمت تقسیم می شود و قسمت پایینی که جعبه دنده را به سازه می بندد، تمام اجزا را در مرحله مونتاژ پشتیبانی می کند و روغن روانکاری را نگه می دارد. و قسمت بالایی محفظه را کامل می کند و یکپارچگی مکانیکی را تامین می کند. قسمت های بالایی و پایینی محفظه دارای سطح جفت شونده ای است که به طور کامل محفظه را آب بندی می کند تا از نشت روغن جلوگیری شود.
محفظه bathtub: این محفظه یک تکه ساخته شده است. از یک دهانه بالایی برای سرویس جعبه دنده و دهانه جانبی برای قرار دادن محفظه یاتاقان مرتبط با شفت دنده تشکیل شده است. به طور کلی عملکرد بدون نشتی بهتری دارند اما مونتاژ و تعمیر آن دشوارتر است.

جنس و ساختارهوزینگ گیربکس لیفان x60:

مواد متداول مورد استفاده برای محفظه گیربکس عبارتند از آلیاژهای آلومینیوم، چدن، آلیاژهای فولادی و کامپوزیت ها. فرآیند انتخاب مواد، شامل ارزیابی خواص مواد، تجزیه و تحلیل الزامات طراحی، در نظر گرفتن عملکرد کلی، هزینه و اثرات زیست محیطی مواد است.

جمع بندی:

گیربکس یکی از اصلی‌ترین اجزای درون سیستم خودروی شما است که باید توجه ویژه‌ای به آن کرده و درصورت بروز هرگونه مشکل به سرعت آن را برطرف کنید. سایت او ام یدک معتبرترین سایت برای مراجعه جهت بررسی و رفع خرابی مشکلات مربوط به هوزینگ گیربکس است. شما با مراجعه به سایت او ام یدک به راحتی می‌توانید مشکلات خود را در زمینه خرابی خودرو برطرف کنید

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه